fredag den 16. marts 2012

Orange skørt med underkjole

Så blev der lavet endnu et lille skørt, vejledningen er til dig der har syet et for gennemsigtigt skørt og allerede har lavet en løbegang, ellers er det lettere at sy tyllet på stoffet istedet for det her bøvl:) Der er vejledning ned langs billederne :)


Jeg fik et fint halstørklæde af min mor med en silkekant på, jeg syede enderne sammen så jeg havde en stor cirkel. Derefter foldede jeg den sammen på midten og syede en løbegang i stoffet. Desværre blev kjolen alt for gennemsigtig, så jeg fandt noget nyt stof at lægge inden under.

Tag dit stof og riv eller klip det i den ønskede længde. Er stoffet ikke med stræk så klip en slids i til sidst hvis den er for stram ned om benene, eller lav den mere bred i bunden. Jeg klippede et lige skørt.

Fold den sammen ret mod ret og sy den lange side sammen.

Fold så kanten vrang mod vrang og tag så stort et stykke at du kan folde den over skørtet og sy den fast ígen og så lave en løbegang. Gir det mening? Altså lav den i dobbelt størrelse ift. til den højde den skal have når det er syet færdigt.

Buk kanterne op for neden.

Så har du et skørt! Desværre lavede jeg den ikke med vidde og nu gider jeg ikke til at lave slids... :) Men den er så bred at der er fin plads til leg og løb i den.

Sy tyllet fast på den syning der er på skørtet i forvejen. Sørg for at fordele tyllet ligeligt så der ikke er uligevægt i hvor det sidder. Du kan evn. sætte nåle i hver 4 hjørne. En i hver side og en i hver midte, så kan du fordele tyllet ligeligt.


Så ser det sådan ud..

Bøj så stoffet ned over tyllet og sy så oven i den tidligere syning igen.



Med høj blitz, men i får en ide af det :) Desværre er Oscar for lille til den så det billede vil jeg næsten ikke være bekendt at sætte ind.

Dette er bare en af mange måder at rette det på.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar