søndag den 15. januar 2012

BØRNELAMPER - Diy til en unik lampeskærm!

En anden ting jeg har brugt meget krudt på at finde er en børnelampe til Livas værelse, Oscar har den blå stjerne fra IKEA men jeg synes ikke at jeg kunne finde den helt rigtige til hende. Jeg overvejede denne kanin lampe Kanin men da jeg er på SU, går der altid sport i at lave noget selv som ikke koster det store.



Så efter inspiration fra en lille butik i Spanien kom jeg frem til denne silkebånds lampe. Jeg er selv helt vildt med den, og man kan jo variere farverne så de kan hænge i gangen eller i stuen også.

Først var jeg i genbrugen og finde en passende lampeskærms størrelse, pillede derefter skærmen af og så er den jo klar til at pynte igen. Vi har en 5ér butik i Herning hvor man kan købe 5 ruller silkebånd for en 10ér og der er der mere end rigeligt til to-tre lamper i forskellige størrelser.

Jeg har brugt min limpistol, klippet et ordenligt bundt bånd på ca 15-20 cm. og så ellers viklet den rundt om og lavet lukningen bagpå.

 Det kan godt gøres kønnere, men hvem kigger i bunden :)

Ved den store som jeg lavede i går, valgte jeg at lime nogle af silkebåndende sammen da jeg synes de kan blive lidt for flyvsk. Den store lampe havde en sort lampeskærm på som jeg ikke kunne fjerne, men da jeg ønsker en lampe som ikke lyser så kraftigt om natten passer denne perfekt. Den lille lyser meget mere, og viser alle sine flotte farver.
Til den lille lampeskærm købte jeg denne med fra genbrugen. Den var kobber farvet, og jeg har givet den en helt almindelig lag akrylmaling af 2 omgange. jeg har fortrudt den mørke farve, så overvejer at tage en pangfarve i stedet - det passer lidt bedre ind på et børneværelse.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar